,

Jan 30, 2011

REVIEW SHAOLIN

Hari ni aku kuar dating dengan Mr. Faizal aka Mr. Muncit. Owh, tetibe aku rasa dia sangat hensem bila pakai short. hehe. Aktiviti kami ari ni adalah pergi menggemukkan badan di kopitiam sonstar. dan gambar makanan x dapat disiarkan sebab bila da abes makan baru aku teringat nak amek gambar, hehe.

Ari ni memang nak 1jam gak la kami lepak2 kat sane sebab Mr. Muncit sibuk nak online. so terpaksalah aku tunggu, huhu. sementara tu aku pun amek la gambar kami banyak2. iye la. da la jumpe pon bila ada cuti panjang jew tapi tu pun juz dapat jumpe sekali dua jew. memang sedih la bercinta jarak jauh ni, huhu.
Alhamdulillah, hubungan kami pon da 5tahun. aku harap hubungan kami ni biarlah kekal hingga ke akhir hayat. amin.

CINTA HATIKU

Tapi cerita kat atas tu selingan jew. aku sebenarnya nak review pasal movie SHAOLIN. jom kite tengok sinopsis movie ni ok.

.................................................................................................................

Pada awal-awal republik cina, para panglima perang saling berperang untuk memperluas kekuasaannya. Salah satunya adalah panglima perang bernama Hao Jie (andy lau) dan saudaranya Huo Lung (Nicholas tse), dimana mereka menemukan sedikit perlawanan pada saat menyerang kota dengfeng.

salah satu kuil shaolin terdekat memberikan bantuan kepada yang terluka. Dan murid-murid shaolin Jing Neng, Jing Kong dan Jing menjadi robin hood bertopeng pada malam hari untuk membantu kaum miskin.

Hao Jie (andy Lau) yang bersifat sombong kemudian menantang master shaolin ketika dia mengetahui bahwa para murid shaolin membantu musuh-musuhnya. Dan dia memenangkan duel dengan para master shaolin dan hal ini membuat sifatnya semakin sombong dan arogan.

namun hal itu berubah ketika dia dikhianati oleh saudaranya Huo Lung (nicholas tse) yang mengambil kepemimpiannnya di tentara militer. Dan Hao jie ke kuil shaolin untuk mencari bantuan. Sambil memulihkan diri Hao Jie mendalami seni beladiri shaolin dan menemukan kedamaian di kuil shaolin.

Dan pertempuran terjadi ketika Hao Lung menyerang kuil shaolin dan Hao Jie membantu para murid shaolin.

Pelakon :
- Jackie Chan, Andy Lau, Nicholas Tse, Fan Bingbing, Wu Jing, Yu Shaoqun, Xing Yu

Jenis film
- action

Produksi :
- Beijing Silver Moon Productions, China Film Group, Emperor Motion Pictures, Huayi Brothers Media

Sutradara :
- Benny Chan

Producer :
- Benny Chan


......................................................................................


Aku boley bagi 8/10. cerita dia sangat sedih aw. da la Mr. Muncit lak sibuk jew suh aku nanges. huh, hampeh tol aw. tapi takde la aku nak nanges2 dalam penggung tu. tak pasal2 tetibe emosi giler. actually, aku memang suka sangat tengok citer kungfu ni taw. kalau dulu masa sekolah rendah sanggup aku tak kuar main sebab nak tengok citer cina kungfu taw. 


Dan aku nak kongsi la gosip dengan korang2 semua. tengah aku syok2 tengok citer tu. Mr. Muncit cuit aku. aku pun pandang la. dia bagi isyarat mata. aku pun tengok la kat tenpat yg dia tunjuk kat aku. terus aku beristighfar. korang nak taw ape yang aku tengok ? aku tengok orang tengah cemolot kissing. aku taw la masa tu agak gelap tapi jangan la bajet orang tak nampak kan. aku memang da rasa malu masa tu. iye la, orang melayu kita ok. memang tak bertamadun betol la orang camni. nak jew aku sound taw tapi disebabkan Mr. Muncit tak kasi so aku pon buat tak taw jewla. tapi kekadang tu aku toleh gak and diorg still tengah buat perangai tak senonoh tu. apa punye manusia la kan. salah gunakan tempat. urmmm.


p/s :: nanti aku ulas banyak2 pasal adegan tu ye.

No comments:

BUDAK MUNCIT